zo werkt het

museumvloggen stappenplan:

  • vaststellen filmdoel
  • formuleren Vlog Missie
  • online wervingscampagne en voorbeeld filmpje museum voor deelnemers
  • organiseren bezoekersactiviteit
  • monitoren en monteren beeldmateriaal
  • exposeren content op online kanalen


je bezoeker in de hoofdrol

Vraag je bezoeker eens wat hij/zij eigenlijk vindt van je inspanningen. Betrek hen actief bij je museum. En breng zo de dialoog op gang. In een museumvlog leveren ze een bijdrage aan de beleving van het museum online. 

houd zelf de regie

Wij komen langs en bespreken de opdracht. We bedenken een passende wervingscampagne voor deelnemers. Deelnemers geven zich op en gaan aan de slag met de filmopdrachten in het museum. Het materiaal dat zij schieten wordt door ons ingenomen, gespot en gemonteerd. De filmpjes die dat oplevert zijn klaar voor gebruik op social media. De deelnemers worden beloond voor hun inzet.

doe er je voordeel mee

Co-creatie met je bezoeker draagt bij aan een inclusief museum. Je kunt speciale groepen hiervoor benaderen. Film voegt emotie toe aan je expositie. Een aanbeveling op film werkt als mond tot mond reclame. Breng een stroom authentieke content op gang en spreek daarmee een nieuw publiek aan.

mail ons voor een afspraak